Friday, 16 March 2012

Assalamualaikum smua.. erm..skrg lin tgh final exam bt ttbe rsa cam nk p0st s0mething plak kat bl0g yg da lme xbka nie..heee
Bkan ap klau nk p0st s0mething nie kne cri m0od dlu.. s0 dharap smua mnd0akan kjayaan lin okehh ^^
Mlam nie nk share tntg prkara yg dibwah tu..dharap smua mngambil pengajaran n berusaha utk menjadi muslimin n muslimah sjati.. InsyaAllah J

Apabila dua pasangan saling menyukai,Syaitan akan berbisik, 
--->"Pergi la berjumpa sekejap 
sembang-sembang,tak salah pon" 
--->"Mintak la no telefon die,bleh tanya khabar berita,tak salah pon" 
--->"Asyik bersms n calling je,pergi la buat temujanji,nak eratkan silaturahim" 
--->"Ape dating kejap sangat? Kesian la die,pasni date la lame2 skit" 
--->"Alang-alang tengah jln2 tu pegang la tangan dia,x salah pon,tanda sayang" 
--->"Apa tanda korang bercinta? Ha,ape lagi,buat je la,nak eratkan kasih sayang" 

Hakikatnya,Allah berfirman,"Jangan mendekati zina",BUKANNYA "Jangan berzina",Allah melarang kita daripada MENDEKATI Zina kerana proses mendekati itu Syaitan akan menggunakan peluang itu sebaik mungkin supaya kaum hawa dan adam berada dalam kesesatan. Janganlah berkata, "Rileksla,kami kapel ni pon takkan buat bende terkutuk macam berzina tu,pastu buang anak,kami takkan buat" Sedangkan Nabi Adam dan hawa juga tertipu dengan muslihat Syaitan apatah lagi kita yang hanya manusia biasa.Ingatlah bahawa Syaitan itu sangat licik,semoga kita semua terlindung daripada tipu daya Syaitan Laknatullah InsyaAllah...




dia yang berbicara tanpa suara

My photo
Hidayah perlu dicari, bukan dinanti.berbicaralah dgn-Nya walau tnpa suara. disini dimana aku cuba lari dari dunia realiti.

halaman menarik

bUat bAkaL suaMi ku !

Sekiranya
kita cinta kepada manusia
tidak semestinya manusia cinta kepada kita
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
nescaya cinta Allah tiada penghujungnya
Sekiranya
kita cinta kepada manusia
kita akan cemburu kepada orang yang
mencintai orang yang kita cintai
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
kita akan turut mencintai orang yang
melabuhkan cintanya kepada Allah juga
Ya Allah
andainya dia adalah jodoh
yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku
Maka
campakkanlah ke dalam hatiku
cinta kepadanya adalah kerana-Mu
dan campakkanlah ke dalam hatinya
cinta kepadaku adalah kerana-Mu jua
Namun
andainya dia bukanlah jodoh yang
ditetapkan olehMu kepadaku
berikanlah aku kekuatan
agar pasrah
dalam mengharungi ujian
yang Dikau berikan kepadaku..