Tuesday, 17 July 2012

soal kahwin???


Assalamualaikum para pembaca yg budiman..cewahh..ayatt nk amik ati nie..hiihhi
Ok laa..entry kali nie lin nk cerita bab kahwin..sebab aiishhh...mmg bab kahwin2 nie hot la skrg..buka facebook post psal cinta2, kahwin..kawan2 pn dok sembang pasal kahwin nie.. acane niee..acane???

Kali nie lin nk share pendapat lin la dgn korg..saja suka2..hee..
Bagi lin la..tak salah kahwin muda or kahwin awal dan tak salah nak kahwin masa belajar..semua tu tiada yg salah..bgi mngelakkan something yg buruk brlaku lbih baik kahwin kann?betul x korg? Tapi kita kena igt bukan senang nk uruskan ssuatu perkara yg besar camnie..perkara rumahtgga suatu hal yg sangat besar dan serius...so PASTIKAN sape2 yg nak kahwin tu dah bersedia dari sgala aspek..terutamanya mental, emosi, fizikal... ehemm..lin pun nak khwin muda sebenarnya tp aiishh calon xjmpe lgi ! hee...

Bagi yg sedang belajar pula..pastikan anda tahu bgi masa dengan betul dan tepat..pasangan masing2 kne la memahami tugas pasangannya kann..jgn laa nk egoiss nak ikutt cakap sendri jer..lebih baik berbincang sbelum mmbuat ap2 kputusan..tahu tanggungjawab diri sendri dan psangannya.. bagi lin la kan..tak salah lgsung nk khwin masa sdg belajar kerana 1st kita ada kasih sayang suami, 2nd suami boleh bimbing kita ke jalan Allah (pastikan tak silap pilih yerrrr) 3rd kita rasa kita tidak bersendirian, 4th suami sentiasa ada untuk support kita selain parents...n so onnn.... (:

Pesanan untuk para LELAKI : pastikan niat anda betul.pikatlah seseorang wanita itu jika anda benar2 yakin dia adalah pasangan anda serta dengan niat untuk dijadikan isteri. Jgn anggap wanita seperti baju kamu yg boleh kamu pakai n cabut sesuka hati kamu..fikirlah sejenak sebelum kamu melakukan sesuatu tindakan. Tambah PAHALA dan elakkan DOSA !

No comments:

Post a Comment

dia yang berbicara tanpa suara

My photo
Hidayah perlu dicari, bukan dinanti.berbicaralah dgn-Nya walau tnpa suara. disini dimana aku cuba lari dari dunia realiti.

halaman menarik

bUat bAkaL suaMi ku !

Sekiranya
kita cinta kepada manusia
tidak semestinya manusia cinta kepada kita
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
nescaya cinta Allah tiada penghujungnya
Sekiranya
kita cinta kepada manusia
kita akan cemburu kepada orang yang
mencintai orang yang kita cintai
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
kita akan turut mencintai orang yang
melabuhkan cintanya kepada Allah juga
Ya Allah
andainya dia adalah jodoh
yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku
Maka
campakkanlah ke dalam hatiku
cinta kepadanya adalah kerana-Mu
dan campakkanlah ke dalam hatinya
cinta kepadaku adalah kerana-Mu jua
Namun
andainya dia bukanlah jodoh yang
ditetapkan olehMu kepadaku
berikanlah aku kekuatan
agar pasrah
dalam mengharungi ujian
yang Dikau berikan kepadaku..