Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday 23 October 2012

About Me


Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum.. hari nie hari selasa..masih cuti semester. Rutin mcm biasa..suri rumah spenuh masa.opsss..TIDAKKKK! Cuma pmbantu rumah smentara. Hahaha. Tajuk entry kli nie “about me”. Teringat pulak masa zaman skolah dlu, kwan2 smua excited nk surh tulis biodata. Siap ada buku biodata sndiri lak tu. Saya juga tidak ktinggalan..punyai 2 buku biodata yg pnuh dgn coretan biodata mmber2. Masih lagi smpan smpai skrg.. kenangan wooo.. ok2 stop merepek. Ari nie just nk cerita serba sdikit tntg seorg manusia yg punyai nama sahazlin nie.. ehem2..

Hai, nama saya Norsahazlin binti Saadon. Kawan2 pggil saya lin. Guru2 dan pensyarah2 pggil sy shazlin. Saya pon tak tau kenapa dri sahazlin bole jdi shazlin..myb dorg susah nk sbut “saha” kot.. hahaha. Saya tak suka org pggil saya saha sbb mcm nme lelaki je. Tak kne lgsung dgn prempuan kiut miut nie.. oppss..sorii..terlebey plak. Saya suka mkan mee n saya tak suka bihun..dari dlu ye. Klau dkat upsi nk kta stiap mggu saya akan order mee sbgai bahan santapan smpaikan mmber2 pon da naik fham sgt bila nk tlg orderkn mkanan..hee. saya suka minum milo ais..hujan ke panas ke, klau pgi mane2 ttap milo ais..tpi yg pelik bila dkt rmah saya tak suka minuman manis. Smpaikan mama pon naik bsing suruh minum mnuman manis! Haisshh,peliknya..klau anda rasa pelik..saya apetah lagi. Tapi takpe..tu perkara biasa la..manusia mmg byk ragam trmasuklah saya.. haha.

Saya suka makan aiskrim tpi tak slalu..kdg2.. saya akan mkan aiskrim bila saya rasa hari tu special je..mcm nk celebrated something tu.. birthday ke, birthday mmber ke..ape2 jela asalkan perkra tu special.. saya suka mkan coklat jgak..tpi tak slalu la. Saya akan mkan coklat bila saya rasa sedih, tak gmbira, atau ada org sakitkan hati saya. Kalau takde coklat, saya akan dgar lgu je... mcm yg pernah saya post di FB “ bila gembira saya mndengar lagu, bila sedih saya akan memahami lirik”. Itulah saya! Comel tak? :p
saya tak suka karaoke, bkan tak suka tpi mlu. Hahaha..suara trlbey sdapkan. Tapi masa skolah saya masuk nasyid, err..takkan la suara tak sdap kot.. okay saya da dapat jawapan, saya malu dan saya mmg tak suka prgi kt tmpat karaoke tu.. saya hanya suka dgar lagu dan feeling sorg2 je.. kahkahkah.. haa, saya paling tak suka lelaki hipokrit dan penipu.. tak tau kenapa dalam byk2 kjahatan yg boleh lelaki buat, saya paling pantang dngan lelaki yg hipokrit dan penipu. Tolonglah jgn dkat klau anda tak nak kna tempias kmarahan saya. Saya mmg anti dan paling tak suka..ahhh,, sakit hati je bila ingt!

Urm..saya suka laut.saya pon suka sungai. Saya suka sesuatu yg semulajadi. Saya suka matahari terbenam tpi belum prnah tgk lagi sbb tu adlah salah stu wishlist bila da “berdua” nnti..hahaha..ok stop! Saya suka pelangi. Saya suka tengok pelangi bila hujan. Saya suka hujan tpi saya tak suka main hujan..ermm..okay tipuu.. suka tapi mama tak bagi! Kalau dia bagi da lme dok brmain dlam hjan je,,mcm org tak prnah mndi kan? Hahahaha.. itulah saya, bkan gila tpi gila2. Saya suka shopping, well perempuan. Tpi antara brg2 dgn mkanan..ehem2 soriii tpi saya akan plih mkanan lagi..godaan2! hakikatnya, saya suka mkan! Saya suka lihat tgn saya, bila saya bosan, saya akan angkat tgn saya kdpan dan lihat jari2 saya..sbb...erm...sbb...sbb saya rsa jari saya cantik! Hahaha.. mcm saya sorg je ad jari kan?!

Saya gila2 dgn perempuan tpi saya tak bole gila2 dgn lelaki.. sbb,, anda pon msti tau knapa.. perempuan dgn lelaki mne bole gila2 sgt ye idakk,, nnti ada yg terfeeling lbey.. hahahha.. saya tak berapa suka keluar dgn llaki.. even dgn kwan2 kelas pon sbb stiap kali dorg ajak saya keluar or nk keluar dgn dorg, mesti saya rsa mcm2..sakit perut la, pening kpala la.. tgn jgn nk kta la sjuk macm ais..okay saya tau saya pelik! Haa..tapi itulah saya nervousnya mcm nk amik exam je.. huhh,, tension makkk!
Sbnarnya byk lagi tntg saya tpi biarlah ianya jadi rahsia.. tak adventure la klau tau byk2 ye idakk? Uhuk3.. last but not least,

Haii, saya sahazlin. Saya perangai gila2 tapi saya rasa saya sweet. Saya rasa saya mnja tpi jgn risau sikit je..ala perempuan. Perngai saya kdg2 tak bole dijangka, kdg2 angin, kdg2 matahri.. so, adakah anda bersedia utk mengenali perempuan sperti saya?



No comments:

Post a Comment

dia yang berbicara tanpa suara

My photo
Hidayah perlu dicari, bukan dinanti.berbicaralah dgn-Nya walau tnpa suara. disini dimana aku cuba lari dari dunia realiti.

halaman menarik

bUat bAkaL suaMi ku !

Sekiranya
kita cinta kepada manusia
tidak semestinya manusia cinta kepada kita
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
nescaya cinta Allah tiada penghujungnya
Sekiranya
kita cinta kepada manusia
kita akan cemburu kepada orang yang
mencintai orang yang kita cintai
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
kita akan turut mencintai orang yang
melabuhkan cintanya kepada Allah juga
Ya Allah
andainya dia adalah jodoh
yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku
Maka
campakkanlah ke dalam hatiku
cinta kepadanya adalah kerana-Mu
dan campakkanlah ke dalam hatinya
cinta kepadaku adalah kerana-Mu jua
Namun
andainya dia bukanlah jodoh yang
ditetapkan olehMu kepadaku
berikanlah aku kekuatan
agar pasrah
dalam mengharungi ujian
yang Dikau berikan kepadaku..