Saturday, 12 January 2013

LAWAK PAGI AHAD

Nurul : awak... Tolong ajar saya buat
facebook boleh tak?

Firdaus : Boleh. awak dah ada depan
komputer ke?

Nurul : Dah. saya dah ada email pun.

Firaus : Cantekk! Ok, skrg awak bukak
browser firefox atau internet explorer.

Nurul : Browser tu ape?

Firdaus : Laa. awak klik menu start, lepastu
cari tulisan internet explorer.

Nurul : Lepastu?

Firdaus : Kat kotak paling atas, awak type
www.facebook.com pastu enter.

Nurul : Oke! Lepastu wak?

Firdaus : Kalo dah keluar gambar, awak isi
form pendaftaran sesuai yg ada.

Nurul : Isi yang mana wak? Takde pape pun
kat page ni.

Firdaus : Takkan la takde pape? Kat page tu
tulis apa?

Nurul : Paling atas cuma ada tulisan ‘the
page cannot be displayed’.

Firdaus : Oh! awak salah tulis dari awal tu.

Nurul : Betul la saya type,
www.facebook.com .

Firdaus : Hmmmm, mungkin connection
internet awak mati kot.

Nurul : Eh? Kene ada internet ye? Rumah
saya takde internet

Firdaus : Cisss. Senget! Jari saya sampai
lebam kasi tau awak. Rupenye rumah awak
takde internet.

Nurul : Hehe. Takpe la. Nanti kalau saya
pergi cyber cafe saya sms awak lagi ye.
Thanks ye.

Firdaus : okey, email awak ape weh?

Nurul : www.minumankoko@yahoo.com
Ada kawan saya buatkan. Saya belum pernah
buka lagi.

Firdaus : Laa.. Mana ade email pakai ‘www’
kat depan. Alahaiii..

Nurul : www tu ape wak?

Firdaus : Waalaikumusalam Warahmatullahi
Wabarakatuh~
 
 
baca sambil gelak sorang2 depan laptop.
ouchhh, laparnye ! yg ada timbunan kertas2 rph . -,-

No comments:

Post a Comment

dia yang berbicara tanpa suara

My photo
Hidayah perlu dicari, bukan dinanti.berbicaralah dgn-Nya walau tnpa suara. disini dimana aku cuba lari dari dunia realiti.

halaman menarik

bUat bAkaL suaMi ku !

Sekiranya
kita cinta kepada manusia
tidak semestinya manusia cinta kepada kita
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
nescaya cinta Allah tiada penghujungnya
Sekiranya
kita cinta kepada manusia
kita akan cemburu kepada orang yang
mencintai orang yang kita cintai
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
kita akan turut mencintai orang yang
melabuhkan cintanya kepada Allah juga
Ya Allah
andainya dia adalah jodoh
yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku
Maka
campakkanlah ke dalam hatiku
cinta kepadanya adalah kerana-Mu
dan campakkanlah ke dalam hatinya
cinta kepadaku adalah kerana-Mu jua
Namun
andainya dia bukanlah jodoh yang
ditetapkan olehMu kepadaku
berikanlah aku kekuatan
agar pasrah
dalam mengharungi ujian
yang Dikau berikan kepadaku..