Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 5 July 2012

itulah aku


Dalam hidup yang penuh dengan ujian dan cabaran ini, terkadang aku lupa..aku lupa yang tidak semua perkara yang kita hajati akan menjadi milik kita. Terkadang aku menjadi over-thinking..aku ingin sekali mengetahui apa yang orang lain fikirkan, apa yang orang lain rasakan.adakah mereka sama seperti aku.. terkadang aku terjaga dari tidur, memikirkan apakah aku telah menyakiti atau mengguris perasaan seseorang pada sesuatu hari tanpa aku sedar? Adakah perasaan aku telah mengguris hatinya? Itulah aku.. jauh sekali untuk membenci..perlukah ada perasaan benci dalam dunia nie?

Terkadang aku muhasabah diri mencari kesilapan-kesilapan lalu yang menjadi penyebab akan kejadian kini? Egokah aku? Bukan.. aku hanyalah seorang wanita biasa yang mempunyai pendapatnya yang tersendiri yang mungkin kadang kau salah tanggapi. Itulah aku..seorang yang cuba menjadi kuat walau keadaan segenting tali.terkadang aku juga akan tersungkur tapi aku telah diajar untuk bangun kembali. Aku bukan menjauhi, jauh sekali untuk menyombong diri kerana aku bukanlah seorang yang gah untuk kau kenali. Aku hanya menunggu dia yang hadir untuk membawa aku kejalan kembali.jalan yang satu untuk DIA yang pasti.



No comments:

Post a Comment

dia yang berbicara tanpa suara

My photo
Hidayah perlu dicari, bukan dinanti.berbicaralah dgn-Nya walau tnpa suara. disini dimana aku cuba lari dari dunia realiti.

halaman menarik

bUat bAkaL suaMi ku !

Sekiranya
kita cinta kepada manusia
tidak semestinya manusia cinta kepada kita
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
nescaya cinta Allah tiada penghujungnya
Sekiranya
kita cinta kepada manusia
kita akan cemburu kepada orang yang
mencintai orang yang kita cintai
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
kita akan turut mencintai orang yang
melabuhkan cintanya kepada Allah juga
Ya Allah
andainya dia adalah jodoh
yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku
Maka
campakkanlah ke dalam hatiku
cinta kepadanya adalah kerana-Mu
dan campakkanlah ke dalam hatinya
cinta kepadaku adalah kerana-Mu jua
Namun
andainya dia bukanlah jodoh yang
ditetapkan olehMu kepadaku
berikanlah aku kekuatan
agar pasrah
dalam mengharungi ujian
yang Dikau berikan kepadaku..